Het is de Week van de Belgische Mode

Oktober is aangebroken en dat wil ook zeggen dat de Week van de Belgische Mode er snel aankomt. Van 11 tot 17 oktober worden Belgische kledingmerken daarmee in de kijker gezet om onze nationale fashion te promoten. Dit initiatief van Mode Unie en Creamoda gaat hun derde editie in, met dit keer als gaststad Leuven. Tijdens WVDBM ijveren intussen 90 modewinkeliers en 900 merkenfabrikanten mee om de Belg terug trots te maken op onze lokale mode. Plaatselijke troeven steunen en #ikkoopbelgisch gaan echter nog veel verder dan dat. Daarom zetten wij graag enkele Belgische lifestyle en -food merken in de bloemetjes.

Clarysse

Clarysse telt bijna 70 jaar ervaring in het creëren van luxueus bad-, bed- en keukenlinnen. Dankzij hun fairtrade handel en uitsluitend gebruik van hoog-kwalititieve materialen kunnen zij heerlijke handdoeken garanderen aan eerlijke prijzen. In de categorie badlinnen zijn zij de laatste Belgische fabrikant in hun weverij te Pittem. Hun duurzaam linnen bestaat intussen uit een ruime collectie waartoe ook badjassen, plaids, kussens, kinderslabbetjes… toe behoren. Daarnaast realiseerden ze reeds samenwerkingen met onder andere Pascale Naessens en Riverwoods. Kortom, het Belgische Clarysse fleurt je hele huis op van slaapkamer tot badkamer en woonkamer tot keuken.

Croky

Smaken die blijven smaken, dat maakt Croky waar. De enthousiaste papegaai biedt al sinds 1966 de meest lekkere en krokante chips aan, allemaal met aardappelen uit de buurt. Het leidend familiebedrijf Roger&Roger verwerkt deze in Moeskroen tot onze favoriete snacks voor de tv of bij de apero. Dankzij de unieke kruidencombinaties weet Croky steeds te verblijden met hun typische, intense smaken. Om ons nog meer plezier en gezelligheid te garanderen, stelden ze net hun Croky Explosions voor in drie smaken. Croky’s eerste ribbelchips met nog een extra dosis kruiden om heerlijke streetfood smaken te benaderen.

Quut

Voor Quut bestond, was er weinig speelgoed op de markt dat zowel mooi als duurzaam was… Reden genoeg voor enkele Gentse collega’s om samen dit hippe kindermerk te starten. Bij Quut vinden ze dat speelgoed dat tikkeltje meer mag hebben. Naast kindvriendelijk, willen zij ook dat hun speelgoed duurzaam en sterk is, met een solide en smart design. Die visie leverde hen de titel van eerste design beachtoy merk op. Hun ‘quality toys for quality time’ garanderen een mooie pastel look en jarenlang speelplezier.

Tarte à Moi

Exclusief bij Delhaize zijn de hemelse taartjes en gebak van Tarte à Moi. Deze lekkere zoetigheden maken van ieder moment een gezellig samenzijn met familie of vrienden. Tarte à Moi bekomt hun verfijnde smaken door uitsluitend te werken met ingrediënten van topkwaliteit en zoveel als mogelijk ook lokale producten. Het heerlijke assortiment dekt de hele lading van zoete verwennerij, bereid met huislijke liefde. Hun gamma bestaat intussen uit ruim 30 producten, waaronder cheesecakes, taarten met chocolade, fruit of merengue, confiserie en zo veel meer. De nieuwste in hun aanbod zijn de vier ‘Healthy Pleasures’ cakes die een nutri score A of B behalen. Ook vers van de pers is hun webshop. Bestel hier voortaan je gewenste taartje en haal het de dag nadien op in jouw Delhaize. Nog een bonus bij Tarte à Moi is dat een selectie van hun producten bio of vegan gemaakt zijn.

Vandemoortele

Vandemoortele is de ‘gouden oude’ uit de reeks. Het bedrijf dat intussen door hun vierde generatie geleid wordt, ontstond in 1899 en is welbekend om het produceren van onze Belgen hun favoriete sausje… Mayonaise! Of het nu bij frieten, op een broodje of naast vlees is, mayonaise wordt zowat overal bij gegeten. Daarom vindt Vandemoortele het zo belangerijk dat hun product kwalitatief is, wat ze helemaal waarmaken met het clean label. Dit bevestigd dat hun mayonaises samengesteld zijn zonder suiker, additieven of kunstmatige bewaarmiddelen, maar ook geen kleur- of smaakstoffen bevatten. Smaak daarintegen bevatten de sauzen des te meer! Naast mayonaise maakt Vandemoortele ook verfijnde vinegraites en veelzijdige oliën voor elk gebruik. Nieuw in hun lijn zijn de Dip&Dress met zongedroogde tomaten of look en fijne kruiden. De naam verklapt zichzelf, dit sausje in handige knijpfles is ideaal om de hapjes van de tapasplank in te dippen of borden mee op te fleuren tijdens het dresseren.

DOMO

Van dit laatste merk wil jij je huis vol hebben, want de producten maken het leven een stuk gemakkelijker. Met een gamma aan ruim 350 producten is DOMO namelijk jouw ultieme assistent bij het huishouden of dagdagelijkse activteiten. Als grootste Belgische merk in huishoudelektro hebben ze apparaten in de categorieën keuken, huishouden, seizoensgebonden, persoonlijke verzorging, koelen en vriezen. Bij elk van hun producten leveren ze hoge kwaliteit af. DOMO pakt uit op vlak van gebruiksvriendelijkheid, mooi design, innovatie, prijs-kwaliteit én een persoonlijke benadering (ook bij naverkoop). Onlangs lanceerde DOMO zijn nieuwste vloerreiniger, waardoor dweilen 100x makkelijker wordt!