Hard seltzer, say what? Maak je geen zorgen als je er nog nooit van gehoord hebt, bovendien geeft de benaming weinig prijs. Hard seltzer is de nieuwkomer onder de alcoholische dranken. Nieuw in België althans, want in Amerika is het al langer een ongelooflijke hype.
Nu we al enige tijd zelf barman of -vrouw moeten spelen, komt de hard seltzer van White Claw erg gelegen om die bubbelfeestjes op te leuken. Dit hippe drankje bestaat uit bruiswater, alcohol en een (fruit)smaak. Die natuurlijke smaakjes maken het drankje erg fris en de basis van bruiswater houdt het calorie-arm. Super vernieuwend, want healthy én met alcohol. We’re listening! ?
White Claw bestaat al sinds 2013, maar won tijdens de afgelopen twee jaar pas echt aan populariteit. Er hangt een enorme hippe vibe rond het merk wat vooral jonge twintigers aantrekt. In de Verenigde staten overstijgt hard seltzer zelfs de eeuwig populaire dranken als vodka en bier. Een goede reden, dacht White Claw, om het product ook naar België te brengen. Onder de slogan “The Wave Is Coming” zijn ze van plan om ook Vlaanderen en Wallonië helemaal te overspoelen.
Maar van waar nu die naam ‘hard seltzer’? Seltzer staat voor ‘water met prik’, hard refereert naar de toevoeging van alcohol. Qua alcoholisch percentage gaat hard seltzer gelijk op met bier, maar ligt het dus wel aanzienlijk lager in calorieën. Perfect voor wie bewust bezig is met zijn of haar gezondheid, maar ook al eens graag een glaasje drinkt lust. White Claw is er bij ons in drie smaakvariëteiten: framboos, limoen en kers.
Wij namen de proef op de som en kunnen beamen dat het een lekker bruisend drankje is, met een hele lichte alcoholische smaak.
Dus, looking for the extra in the ordinary? White Claw’s hard seltzer is te koop in je nabijgelegheid supermarkt vanaf €2,75 per blik van 330ml. Cheers!
“The Wave Is Coming”
– White Claw